zondag 29 januari 2012

Nieuw schilderij / new painting

Hi there,

Meer dan een week niet geblogd, woow!! Sorry sorry....maar ja, soms ben je zo druk met van alles, dan komt het er gewoon niet van! Wel intussen nieuwe dingen (af-)gemaakt, o.a. dit schilderij met '' found poetry''. Gemaakt met een o.a. collage van oud magazine papier, acrylverf, Neocolor crayons, handgeverfd tissue papier.
Didn't do any blogging for more than a week, woow! I,m sorry.... but then again, sometimes you're just so busy with lots of things, you just don't have the time for it! I did make/ finish some new art; this painting's one of them. Painting with found poetry, made with magazine paper collage, acrylic paints, Neocolor crayons, handpainted tissue paper.

The 'poem' reads:
How will I survive
in the morning
without coffee?

Be happy!

3 opmerkingen:

  1. Erg leuk, ben weg van je kleurgebruik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Madeleine,
    Ik ben nieuw op deze site, omdat ik al zoekende naar info van neopastelkrijt, hier terecht kwam. Kun jij vertellen waar deze krijtjes zich van onderscheiden t.o.v. andere krijtjes en waarop kun je ze gebruiken...? Voor een workshop heb ik deze krijtjes nodig. Waarop moet ik letten?
    Hoop gauw iets van je te horen. Oh ja, kun je ze ook op stof gebruiken. Ik ben zelf in bezit van oliepastelkrijtjes.
    Alvast bedankt, Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Janny,

    De krijtjes die ik gebruik zijn de Neocolor II water soluble crayons van Caran d’Ache. Ik vind ze geweldig!
    Ze zijn wat steviger dan oil pastels (minder ‘korrelig’ bij het tekenen zeg maar) en de kleuren zijn prachtig/ helder.
    Je kunt er gewoon mee tekenen op van alles; ik gebruik ze op canvas, papier, karton….Maar het leukste is dat ze water –oplosbaar zijn. Je kunt eerst wat vlakken inkleuren en dan met een vochtige kwast eroverheen. De kleuren worden dan nog intenser.Of je kunt voor het fijne werk met een vochtig kwastje wat van de punt v/e krijtje afhalen en dan verven zoals je waterverf gebruikt.

    Je krijgt trouwens heel mooie effecten als je ze op donkere ondergrond gebruikt… Op stof heb ik ze nog nooit gebruikt, maar…. probeer het eens!

    Ze zijn redelijk prijzig in de aanschaf, maar je hebt er heel veel plezier van. Zelf gebruik ik ze vaak om er snelle ondergronden mee te maken; ik maak wat kleurvlakken op mijn drager en ga er dan met water of gesso overheen, waarbij ik de kleuren soms wel/ soms niet met elkaar vermeng. Gebruik ze ook heel vaak om er in mijn mixed media collages voor het maken van accenten/ omlijningen

    Hoop dat ik je zo wat wijzer hebt gemaakt; veel plezier op je cursus!

    Met vriendelijke groet,

    Madeleine / MakeArtBeHappy

    BeantwoordenVerwijderen