zondag 1 januari 2012

Making a background...

HAPPY NEW YEAR TO ALL !!!!!!!

Hi,

Nou, daar gaat-ie dan... eerste bericht in 2011: een tutorial over het maken van een leuke achtergrond:
Well, here goes... first entry in 2012; a tutorial about making a nice background:

1) bedek je drager (in dit geval heb ik een canvas board gebruikt) met stukjes papier, gescheurd uit een oud tijdschrift of junkmail
Cover your canvas/paper (here I used a canvas board) with pieces of paper, torn from old magazines or junk mail

2) bedek deze met een dunne laag gesso. Cover these with a thin layer of gesso

3) hieroverheen ga je stempelen en/of schrijven; hier heb ik een kurk gebruikt en handgemaakte stempels en wat tekst
Write and/or stamp over this layer; here I used a cork & handmade stamps & I did some writing

4) dan komt er een dunne laag (verdunde) acrylverf overheen,in een kleur die je mooi vindt. Then make a thin layer of acrylic paint, in a color you like:

5) voeg nog meer laagjes kleuren toe; hier heb ik diverse kleuren acrylverf gebruikt, gestempeld met bubble wrap
Add more color layers; here I used several colors acrylic paint, bubble wrap for stamping

En vervolgens heb je een mooie achtergrond, opgebouwd uit een heleboel laagjes. And then you have a nice layered background.

Be happy!

1 opmerking:

  1. Wat leuk de uitleg. Ik heb je blog nog maar net gevonden, maar ik ga zeker het een en ander proberen. Weet alleen niet of ik hier Gesso vind. Is daar ook iets anders voor te gebruiken?
    Groeten Frederika

    BeantwoordenVerwijderen